Sunday, January 13




می‌خوام کشورم رو عوض کنم ... مزنه چنده ؟؟؟




شورش در اومده ! سال پیش تصمیم گرفتم قاطی این جریان فراگیر احمق بودن نشم و دیگه اجازه ندم شخصیتم زیر سوال بره
امروز که داشتم میرفتم پادگان یک سرباز دژبان صدام کرد "هی پسر ... با تو ام!" می‌خواستم محل نذارم و برم ولی حضور یک مافوق دژبان که کارش دستگیری نیروهای خودیه (‌!!!!!! ) باعث شد بایستم ببینم چی میگه ؟ ... اومد جلو گفت مگه با تو نیستم ؟؟؟
همچین با اخم و تخم و غب‌غب میگفت که هرکی نمیدونست فکر می‌کرد سرهنگی سرتیپی چیزیه با سن و سال چهل ، پنجاه !!!ـ
بهش گفتم درست صحبت کن
دوباره گفت چرا صدات می‌کنم جواب نمیدی‌!؟
گفتم شخصیت من اجازه نمیده وقتی درست صدا نمی‌کنی بهت محل بذارم !! ـ
باز هم همونطور بی‌ادب و گستاخ حرف ‌می‌زد
دیدم نمیشه ! خداییش زور داره که تو این مملکت آدم از اون بالا تا این پایین از همه حرف بشنوه ، این بیسواد امل هم برا ما آدم بشه
یه راست رفتم طرف مافوقش
سلام دادم با احترام ولی لحن اعتراض گفتم قربان ( بی‌پدر ) به ایشون تذکر بدید که درست صحبت کنه ! هی پسر با تو ام یعنی چی ؟؟؟ مگه داره با نوکرش حرف می‌زنه ؟؟؟" ـ
سرباز رو صدا کرد و بهش گفت احترام به ارشدتر مگه به تو یاد ندادن ؟؟؟‌( تو دلم گفتم دمش گرم یه آدم حسابی بین اینا پیدا شد ! ) و بعد اضافه کرد " آتو دست اینا نده ! ... فقط تذکر بده گوش نکردن بندازشون ( عین گوسفند ) تو ماشین ببرنش !!" ـ
یعنی در نهایت بجای عذرخواهی یک متلک هم شنیدیم . صدای منو از ایران میشنوید ؛ جایی که تحصیل ارزشی نداره ــ جایی که احترام بزرگ‌تر و کوچکتر از بین رفته ... اون سرباز حد‌اقل پنج سال از من که یک ستوان هستم کوچکتره ( حد اقل ! ) و اونوقت میکارنش اونجا تا به من ، همدرجه‌های من ، و هم سن و سالهای من که همه تحصیل‌کرده‌های این کشور هستن توهین کنه ... تا خورد بشیم . تا عادت کنیم که بگیم " بی‌خیال ! حساسیت نشون نده !" و متاسفانه دارم می‌بینم که تعداد طرفدارای این حرف روز‌به‌روز بیشتر میشه . ـ
من درسته یک متلک شنیدم ولی حداقل از فردا اون سرباز بیسواد و بددهن با همدرجه‌های من کمی با ادب و احتیاط برخورد میکنه . در بقیه قسمت‌های جامعه هم همینطور . ولی عادت کردیم که بی‌تفاوت باشیم . عادتمان دادند ... ـ
چه کسانی این کار رو با ایران و ایرانی کردن ؟ ... شرمنده ! من جرات حرف سیاسی زدن ندارم !!! ـ
شاید الان که دیگه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده نباید حرص خورد ... شاید باید عین وقتی که آدم باآی‌دی خودش حال نمیکنه میره عوض میکنه و یک آی‌دی جدید انتخاب میکنه ، باید وقتی با این مملکت حال نمی‌کنی بری و کشور دیگه‌ای رو به عنوان کشور خودت انتخاب کنی ... عین همون آی‌دی . چه فرقی میکنه ؟ اگه اینجا داد بزنم من یک ایرانیم و حقم داره ضایع میشه ... داره به من ظلم میشه ... داره به من توهین میشه ، کی اهمیت میده ؟؟؟ پس اینجایی بودن چه فایده داره ؟؟؟
شاید هم تعریف ایرانی بودن یا مسلمونی یا فرهنگ و ادب این وسط تغیراتی کرده و من جاهلم ؟؟؟ هوم ؟؟؟

ـ





جوابیه √


  • فانی عزیز پیشنهاد خوبیه ... امتحان میکنم . اگرچه هنوز هم میگم باید یک کفش خوب خرید ... ولی خب دیگه ! ... اگه بشه پول خرج نکرد ... چه بهتر !!! ـ



  • همونی که خودت میدونی !!!ـ گفته باشم ! اینجا مال من نیست ! شتر دیدی ندیدی !!! ـ



  • آوین‌جان خالی خالی هم نبسته . نکته اینه که ارتش نمی‌خواست بگه نیاین پادگان ، دولت وبا مهرورزه گفت که اون هم دلش به‌حال ما نسوخته ( اگه اینکاره بود نمی‌داشت خلیج فارس خلیج عربی بشه یا مولوی مال ترکیه بشه یا ابوریحان مال قطر !!! ) تعطیل کرده بودن که مصرف گاز بیاد پایین و بیش از این آبروریزی نشه و مردم متوجه بشن منابع گاز ایران داره جای دیگه فروخته میشه و به حساب (سانسور سیاسی) و اضافه کنم

    ـ
  • 0 Comments:

    Post a Comment

    Subscribe to Post Comments [Atom]

    << Home